Světlo na konci lednice

20. dubna 2015 v 23:15 | Bonnie Melone |  ♥ Lifestyle
To, že ti teď poslední dobou připadá, že nejsi zrovna ve své kůži, trochu tloustneš a na sportování nemáš čas ještě neznamená, že si musíš odpírat dobroty. Stačí se jen vyhnout nezdravým, a tučným jídlům, a nahradit je těmi zdravými, a přesto velmi chutnými.

Upřímně musím říct, že je to těžké, těžké, srdce rvoucí, k nevydržení, ty hranolky si nedát, ty brambůrky všechny nesníst, neládovat se tím obřím burgrem z mekáče, co tak dobře voní, ale když už máš chuť, dej si, ale málo. V malém množství není nic tak moc hrozitánsky škodlivé, jak se říká. Ale když zkusíš nějaký čas dodržovat jednoduchý režim, zjístíš, že už ty hnusárny vlastně ani nechceš.

Snídaně
Snídaně je základ dne, to ví už snad každý. Proto bys měla ráno jíst vydatně, ale zdravě. Jíst zdravě, jak si hodně lidí myslí, neznamená jíst jen ovoce, nebo zeleninu. K snídani si toho můžeš dopřát spoustu. Vyměň bílé pečivo za celozrné, které je podle mě i o dost chutnější, takové ty "mazací tuky" můžeš nahradit dobrými pomazánkami například z lučiny, která je velmi lehká a dobrá, a můžeš s ní vytvořit spoustu snadných, a lahodných druhů pomazánek. Z vlastní zkušenosti musím říct, že je to mnohem lepší než margaríny a tak dále.. Co dál k snídani? Vejce, obilovny, samozřejmě ovoce, nízkotučné jogurty, musli tyčinky.. Je toho spoustu, tak si vyber to svoje, co ti vyhovuje, a nastartuje tě do nového dne. S pravidelným snídaňovým režimem a dodávkou vitamínů se začneš cítit lépe, budeš mít více energie, a hlavně nebudeš své tělo zatěžovat nezdravými a nekvalitními potravinami.



Oběd
Pokud si chceš dát tělo do pořádku, a ztratit nějaké to kilo, musíš jíst hlavně pravidelně, dostatečně často, ale po menších porcích. Funguje to tak, že by měla být velká zdravá snídaně, nějaká ovocná, nebo zeleninová svačinka, malý, vydatný, teplý oběd, opět svačina, malá, zdravá večeře a druhá večeře, což je třeba zase ovoce, zelenina, obložený chléb atd.
Pokud jde tedy o oběd, máš velký výběr. Vždy bys k jídlu měla mít nějakou zeleninu, a k masu pečivo. Vyhni se však smaženým jídlům, tomu, co je hodně mastné, přeslazeným, tučným jídlům, atd. Snaž se, aby byl tvůj oběd kreativní, chutný, zdravý. Porce by měla být sytá tak akorát, nikdy se nepřejídej. Pokud dostaneš ještě hlad, vezmi si něco snídaňového jako svačinu.

Večeře
Jako večeře jsou perfektní polévky! Zeleninové, krémové, s vejcem, .. Já miluju všechny, a dají se uvařit na tolik způsobů! Uvař si dobrou, zeleninovou polévku, dej si k ní celozrný chléb, nebo si jako večeři můžeš udělat jen obloženou mísu s pečivem, zeleninou, pomazánkou. Říká se, že večeře by měla bý spíše malá a studená. S porcí souhlasím, ale myslím, že nezáleží na tom, jestli si dáš teplou polévku, nebo něco za studena. Důležité je opět jen toto : Najíst se tak akorát, nepřejídat se a vyhnout se nezdravým jídlům.



Možná si říkáš, co já o tom můžu vědět. Vyzkoušej změnit svůj denní režim, a pak se sama zamysli, jestli se cítíš lépe a váha šla dolů, nebo ne.

P.S. PÍT HODNĚ VODY KAŽDÝ DEN, ZÁKLAD ZDRAVÍ!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Grumpy Grumpy | Web | 21. dubna 2015 v 9:21 | Reagovat

V podstatě souhlasím s hlavní myšlenkou :) Vyrovnaná strava a voda jsou základem zdraví - ale... Potřebujeme i tuky, potřebujeme i cukry. Samozřejmě je třeba rozlišovat různé druhy tuků a cukrů, takže nikoho nechci nabádat, aby se ládoval fastfoodem a chemickými čokoládičkami. Např. tuky v másle (žádný margaríny) nebo v jogurtech či mléce nejsou zas tak na škodu, pokud je užíváme s mírou, je to rozhodně zdravější než mléčné výrobky bez tuku nebo nízkotučné. A místo müsli tyčinek doporučuji radši si doma uvařit ovesnou kaši přímo z vloček :-) Jinak polévky u mě jedou taky, na ty nedám dopustit :)

2 Silwiniel Silwiniel | Web | 21. dubna 2015 v 10:52 | Reagovat

Polévka nebo pečivo k večeři? Hm, to si myslím, že se většinou moc nedoporučuje, většinou se spíš říká, že člověk by měl při večeři pečivo co nejvíc omezit. Každopádně souhlasím, že jíst pravidelně a zdravě je nejlepší cesta, jak si udržet váhu.

3 baji baji | E-mail | 21. dubna 2015 v 14:35 | Reagovat

Jo,jo, teorii tu ovládám perfektně,ale ta praxe! Například včera- snídaně bílý jogurt s mysli. Oběd - vařené brambory slabě omaštěné a promíchané s kysaným zelím. Potud by to šlo, jenže potom hrnek kávy (i to by ještě šlo)jenže k tomu kus bábovky a jsem tam, kse jsem byla...

4 Bonnie Melone Bonnie Melone | 21. dubna 2015 v 20:44 | Reagovat

[3]: Kus bábovky tě nezabije ;) Já si včera večer dala misku brambůrek, ale běhám teď každý den, tak si z toho nedělám takovou hlavu. ;) Hlavně se nemučit.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama