Psychologie změny životního stylu

28. dubna 2015 v 9:00 | Bonnie Melone |  ♥ Motivation
Myslete v pozitivech!
První zásadou změny životního stylu je, že se musíte chtít změnit sami. Pokud to děláte jen protože to po vás někdo chce, nebo si říkáte, že byste asi měli něco dělat, nikdy ničeho nedosáhnete. Neříkejte si - NEBUDU jíst sladké, nebo MĚLA BYCH se více hýbat. Musíte si říct - JÁ CHCI! Najděte si reálné důvody, proč chcete změnit svůj životní styl, a dělejte to ro sebe! Neberte sebezlepšování jako další povinnost, hledejte pozitivní prvky, díky kterým se budete neustále podporovat.

Nevzdávejte to!
Nic nejde hned. Proto když jednou vynecháte cvičení, nebo si dáte něco nezdravého, neberte to hned jako nutnou prohru, nezahoďte své usilí do koše, nezapomeňte, jak je skvělé, že jste vůbec začali, a postupně budete stále lepší a svědomitější v tom, co chcete změnit. Vytrvejte.

Zadejte si konkrétní cíl!
Kromě toho, že si budete říkat co chcete změnit, si musíte stanovit co nejkonkrétnější cíl. Místo toho abyste si říkali, že chcete zhubnout, si řekněte třeba - do konce jara se chci vejít do svých těsných džínů. Nebo místo - chci se více hýbat, si řekněte - budu chodit běhat každý den. Vaše přání se díky těmto konkrétním cílům stanou více reálnými.

Začáteční motivace je nejspíš tím nejsnadnějším krokem, ale změna životního stylu má několik fází, kterými si každý musí projít, aby dosáhl svého vytouženého cíle.

1. Fáze - Neuvažuji o změně
V této fázi vám dochází, že něco asi není tak, jak by mělo být. Okolí vás na to upozorňuje, ale vy to jako problém nevydíte, a ani nechcete. Je pro vás snadnější žít stále stejně špatně, protože je to pohodlnější, než uvažovat o nějaké změně.

2. Fáze - Uvažuji o změně
Už víte, co byste se sebou měli udělat, ale zatím nejste dost motivování k tomu, abyste opravdu začali. Nejspíš ještě stále máte spoustu výmluv, proč nechcete provádět žádné změny, například, že máte nedostatek času, nebo peníze, vůle.. V této fázi se hodně lidí zasekne, a už nepostoupí do další.

3. Fáze - Připravuji se na změnu
Tato fáze je velmi důležitá, a neměla by se přeskakovat. Když už jistě víte, že chcete změnit svůj životní styl, musíte si to dobře naplánovat, vybavit se na to, přemýšlet o tom, co přesně chcete dělat, potřebujete sbírat rady od odborníků a přátel. Uvědomte si jaké vás čekají překážky a naplánujte si změnu krok za krokem.

4. Fáze - Vykonávám změnu
Konečně jste se přesunuli do fáze akce. V začátcích budete velmi motivováni a naroste vám díky tomu také velké sebevědomí. Proto je také důležité to neuspěchat, a postupovat pomalu a s rozmyslem tak, aby ta začáteční euforie hned nezmizela, a vy se nevrátili na začátek. Tato fáze je nejdelší. Trvá 3 až 6 měsíců, než budete mít nový, zajetý životní styl. Krátkodobé diety či cvičení jsou absolutně k ničemu, protože s nimi nedosáhnete trvalé změny, která se dá udržovat.

5. Fáze - Udržuji změnu
Nejobtížnější fáze, ve které často dochází k poklesu motivace. Soustřeďte se na to, abyste se stále udrželi v tom, co děláte, než abyste pomalu přestávali změnu vykonávat, až by nakonec úplně zmizela. Nevzdávejte se, pokud něco někdy nevyjde, pokud trochu uklouznete. Stále se snažte udržet si to, na čem jste celu dobu tak pečlivě dřeli.

A nakonec několik zásad zdravého životního stylu
- Vyvážená a pestrá strava
- Pravidelná přiměřená pohybová aktivita
- Omezení škodlivých a návykových látek
- Dostatek spánku a odpočinku
- Péče o fyzické a duševní zdraví

A v jaké fázi se právě nacházíte vy?
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama